torsdag 22 maj 2014

" Flyktingars" fetma och tonårsmödrar

Något som förundrar mig då jag ser våra så kallade flyktingar från Mellanöstern och Somalia, som är den största gruppen i Sverige, är de enorma kroppar de har. Det som slår mig gång på gång; hur de har råd att äta så de blir så feta. De kan inte gå på grund av att de bär på en enorm kroppsvikt. De kan vara nyanlända till Sverige, men de är enormt feta. Och de unga kvinnorna ser ut som gamla överviktiga kvinnor. Inte ens svenska pensionärer som påstås dö av vällevnadssjukdomar ser ut som de här unga kvinnorna. Man blir alldeles ställd då de vaggar fram och deras alla sjalar och stora klänningar fladdrar runt dem. 

Inte kan svält och umbäranden vara det problem de flytt ifrån. Och vad får de ut i socialbidrag och andra bidrag om de har råd att upprätthålla dessa kroppsvikter? 

Det känns verkligen märkligt att se dessa människor. Och att våra politiker anser att de här kvinnor är räddningen för Sverige, det övergår mitt förstånd. Är det som föderskor av en stor mängd barn som de gör nytta för Sverige? Jag ser ofta unga gravida invandrartjejer, det är så långt från jämställdheten vi har eftersträvat i Sverige. 

Förr var det fult med fetma och tonårsmödrar i Sverige, nu är det en vanlig syn bland invandrarkvinnor. Förmodligen är jag också rasist om jag tar upp ämnet, men jag kan inte fatta varför kraven på svenska kvinnor ska vara annorlunda än på invandrarkvinnor. Mångkulturellt Sverige, är väl förmodligen svaret, men det är bedrövligt och sorgligt att välfärdssamhällets instanser som sociala myndigheter och sjukvården "står till tjänst" för vissa och bedriver klappjakt på andra för att de ska rätta in sig i ledet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håll en trevlig ton annars raderas din kommentar!